Skip to main content

วิจัยทางการศึกษา


  Course Description :
Research concepts and theories; methodological approaches in educational management, review of related literature; research conceptual framework; research design principles; research strategies; research instrument development, includingquality examination by using quantitative or qualitative techniques; qualitative and quantitative data analyses; evaluation and critiques or research; utilization of research and dissemination of research at national and international levels; reearch ethics; Innovative research methodologies in educational management and research proposal development.

 
About Educational Research Methods subject
ชื่อรายวิชา (ภาษาไทย): วิจัยทางการศึกษา
ชื่อรายวิชา (ภาษาอังกฤษ): Educational Research Methods
คณะ/ส่วนงานผู้พัฒนารายวิชา: SH - คณะสังคมศาสตร์และมนุษยศาสตร์
Faculty/developer of the program: SH – Faculty of Social Science and Humanity
จำนวนชั่วโมงการเรียนรู้ออนไลน์ทั้งหมด:  16  ชม.
Total study Hour:  16  Hour.
จำนวนชั่วโมงที่ต้องใช้ในการเรียนรู้ต่อสัปดาห์/หรือต่อครั้ง : 2 - 3 ชม.
Learning hour requirement per week / or per time :: 2 – 3 Hour.
ประเภทวิชา : สังคมศาสตร์และมนุษยศาสตร์
Subject type : Social Science and Humanity
ระดับของเนื้อหารายวิชา : Intermediate
Level of the subject : Intermediate
รูปแบบการเรียนในรายวิชา : การเรียนการสอนแบบบรรยาย, การเรียนการสอนแบบกิจกรรมเป็นฐาน, การเรียนการสอนแบบปัญหาเป็นฐาน, การเรียนการสอนแบบสาธิต
Teaching Methods : Lecture, Class activities, Problem Solving, Demonstration
ภาษาที่ใช้ในการจัดการเรียนการสอน : ภาษาอังกฤษ
Language: English
กลุ่มเป้าหมายของรายวิชา : ปริญญาโท, ปริญญาเอก
Target of the program : Master degree, PhD students

  คุณสมบัติผู้เรียน/ความรู้พื้นฐานที่ควรมีมาก่อน:
-

  วัตถุประสงค์การเรียนรู้ (Course Objectives After successful completion of this course, students will be able to)
  • LO1:Describe the similarities and differences between qualitative and quantitative research methodologies and understand their values as approaches to research.
  • LO2:Appraise research methods.
  • LO3:Examine problems and related limitations in research studies in the discipline.
  • LO4:Comprehend how to interpret the data from the research.
  • LO5:Design mini research proposal.
  • LO6:Demonstrate ethical and culturally relevant strategies for interpreting and reporting the results of research studies

  นโยบายการวัดประเมินผล เกณฑ์การให้คะแนน การผ่าน/ไม่ผ่าน และใบประกาศนียบัตร (หากมี)
ผู้เรียนได้รับประกาศนียบัตรอิเล็คทรอนิกส์ เมื่อผ่านการวัดผลทั้งหมด และได้ผลการประเมินเกิน 60%

  เอกสารประกอบการเรียนรู้ / Suggest reading material
1.Cohen, L., Manion, L., & Morrison, K. (2011). Research Methods in Education.
2.Johnson, B., & Christensen, L. (2008). Educational research: Quantitative, qualitative, and mixed approaches (p. 34). Thousand
3.Oaks, CA: Sage Publications. Lichtman, M. (2006). Qualitative research in education: A user’s guide (pp.7-8). Thousand Oaks, CA: Sage Publications.
4.Smeyers, P. (2010). Educational Research - the Ethics and Aesthetics of Statistics. Berlin, Germany: Springer Science & Business Media.
5.Teo, T. (2013). Handbook of Quantitative Methods for Educational Research. Sense Pub.

ทีมผู้สอนและทีมผู้พัฒนารายวิชาออนไลน์
   
Course Staff Image #1    ชื่อ : อ.ดร.โสวริทธิ์ธร จันทร์แสงศรี
   เบอร์โทรติดต่อ: 924641492
   อีเมล์: sovaritthon.cha@mahidol.ac.th
   
Course Staff Image #1    ชื่อ : Mr. Sirawit Pattanachareonkit
   เบอร์โทรติดต่อ: 625498998
   อีเมล์: english.at.home@hotmail.com
   
  1. Course Number

    SHED520
  2. Classes Start

    Jan 04, 2019
  3. Classes End

    Jan 11, 2019
Enroll